Finsko den 15 – Odlet

Dnes ráno jsme vstali opravdu brzy, museli jsme se nasnídat, dobalit poslední maličkosti a vyčkávat na taxíka, který měl za úkol nás odvést do Jämsä na vlak. Naštěstí taxíky dorazily včas, a proto jsem vlak stihli, byli jsme zde dokonce dřív, což bylo super. Nastoupili jsme tedy na vlak, který nás odvezl do Tampere, kde

Finsko den 14 – Balení

Dnešní ranní buzení nebylo moc příjemné, ale přesto jsme vstali a šli se do školy nasnídat. Dnes byl ve škole na programu den otevřených dveří. Proto jsme si prošli horní kampus školy lesnictví, kde nás nechali si vyzkoušet simulátor těžby dřeva, potom si to někteří z nás vyzkoušeli na živo. Následně nás cesta zavedla do oddělení

Finsko den 13 – Svátek

Dnes jsme se probudili okolo desáté a do oběda jsme odpočívali, protože ve Finsku mají svátek, kdy se nechodí do školy. Kolem půl druhé jsme vyrazili s paní učitelkou na oběd do nedaleké restaurace. I přes to, že zde neměli moc zákazníků, trvalo poněkud dlouho než nám přinesli jídla, a tak jsme se najedli až

Finsko den 12 – Pohodový školní den

Toto ráno se nám obzvlášť nechtělo vstávat, ale přesto jsme se odhodlali a vyškrábali se z postelí. Po příchodu paní učitelky, některým trvalo asi ještě 5 minut než vyšli ze dveří našeho příbytku, jsme odešli na snídani, tam jako obvykle na nás čekal sýr a nějaké to pečivo. Tato snídaně nás nasytila dosyta, to se

Finsko den 11 – V bazénu

Jako každé ráno jsme hned po probuzení šli na snídani do školní jídelny, kde nám nabídli chleba, salát, sýr a vejce. Když jsme v klidu posnídali, vyrazili jsme na hodinu finštiny, kde jsme prezentovali naše výtvory z minulých hodin. Pak následovala přestávka na oběd. K jídlu bylo něco na styl grenadýrského pochodu a moc nám

Finsko den 10 – Slunečný den

Jako každé všední ráno jsme se vzbudili velmi brzo, abychom odešli na snídani. Nasnídali jsme se a pak jsme odešli na hodinu Electric Engineering, kde jsme vytvářeli prezentaci o návštěvě Jyväskyly. To nám trvalo dlouhou dobu. Další hodina byla Švédština. Při této hodině nám paní učitelka ukazovala různá švédská města a jejich fotografie na staré

Finsko den 9 – Odpočinek

Co víc říct než neděle. Dneska se vstávalo později než obvykle. Nasnídali jsme se toustového chleba, lupínků nebo šunky a strávili jsme příjemné dopoledne na ubikacích. K obědu jsme si dali také tousty a hamandeggs, protože jsme si chtěli jít zaplavat do nedalekého bazénu, ale ten má dnes zavřeno, proto jsme zamířili do obchodu, kde

Finsko den 8 – Výlet do Tampere

Dnes ráno jsme spali trochu déle, ale hned po snídani, kterou jsme si museli sami udělat, jsme vyrazili na autobusovou zastávku, odkud jsme jeli na nádraží. Vlak měl asi 20 minut zpoždění, tak jsme museli čekat o trochu déle. Po zhruba hodinové cestě jsme vystoupili v Tampere, což je třetí největší město Finska. Zamířili jsme

Finsko den 7 – Výlet do Jyväskylä

Hned ráno sedmý den jsme vyrazili na snídani do školní jídelny, kde na nás čekal jako obvykle salám a pečivo, ale bez rohlíků. Po snídani jsme vyšli z jídelny ven, kde jsme měli sraz s dalšími žáky naší třídy, protože jsme měli jet na výlet do Jyväskyly, ale jak obecně víme, finové mají na všechno

Finsko den 6 – Prostě čtvrtek

Dnes jsme, jako v každý všední den, po probuzení šli na snídani do školy. Byla stejná jako pokaždé, chleba se sýrem. Pak následovala výuka elektrického inženýrství, kde jsme dokončili svůj malý projekt, vyhřívání podlahy, a začali nový s elektrickými radiátory. Protože dnes nebyla jiná hodina, došli jsme si v jejím průběhu na oběd a pak

Finsko den 5 – Praxe

Po dnešní noci jsme se poprvé vzbudili do jen zataženého rána. Dnes se nám moc nechtělo vstávat, ale přece jsme se dostali na snídani dříve než včera. Na výběr bylo to co první den, salám a chléb. Potom jsme zamířili na první hodinu. První hodinou bylo Eletrické inženýrství, ve kterém jsme s finskými studenty zapojovali

Finsko den 4 – Zase ta škola

Když jsme po probuzení dohnali, co jsme včera o výpadku elektřiny nestihli udělat na webu, vyrazili jsme do školy. Po snídani, která byla stejná jako minulý den, jen místo šunky byl jako příloha sýr, jsme šli na hodinu švédštiny. Hodina nebyla opět moc záživná, protože učitelka se věnovala spíše finským studentům. Během hodiny byla krátká

Finsko den 3 – Výpadek elektrického proudu

Tak ještě 3 den jsme zažili finský výpadek proudu. Když jsme chtěli publikovat článek, tak najednou nešel internet a pak zhasly světla. Tak jsme si začali hledat baterky, a čekat, kdy to zapnou. Ale ani po 20 minutách nikdo nic nezapl. Vyšli jsme ven a popovídali jsme si s finy, a přišli jsme také za

Finsko den 3 – “Hurá” do školy!

Dneska jsme se vzbudili do temného rána, kde nás čekal i sníh. Většina osazenstva se rozhodla, že vstane těsně před sedmou hodinou, tak se i stalo. Po oblečení jsme se setkali s paní učitelkou Richtrovou a odešli společně do školy na snídani. Zde jsme byli dříve než se otevíralo, avšak to nevadilo, zbývaly jen 2